7 Mart 2012 Çarşamba

Yine, Yeniden Ben ve Bir Geyşanın Anıları

Merhaba herkese :) Uzun zamandır yazamıyordum. Yeni bir çevre ve ilk işim. Alışma sürecim uzun sürdü. İşimin (içine girene kadar) böyle zor olacağını hiç düşünmemiştim.  Memurluğu hep masa başında oturma işi olarak görmüştüm, çoğu Türk insanı gibi :) Kazın ayağı öyle değilmiş. Dairede kaldığım sürede yapılacak pek işim olmadığı doğru, ama dışarı yani göreve çıkınca çok yoğun oluyorum. Bir çok gıda işletmesinin denetimi... Her çeşit insan... Artık insanlara daha şüpheci yaklaşabileceğim bi seviyeye geldim. Hala bşiler yiyebiliyor muyum? Evet :)

Uzun zamandır okumayı düşündüğüm, bir türlü alıpta başlayamadığım Bir Geyşanın anılarını bitirdim:) filmini izledim. Kitap Chiyo adlı küçük bir kızın geyşa okiyasına satılması ile başlıyor. Arkadaşı ve rakibi Balkabağı, Nitta okiyasının bir numaralı geyşası Hatsumomo, Ablası Mameha, zalimce davranmayı seven Nobu, kalbini yakan aşkın sahibi Başkan ile Chiyonun, Sayuri adlı bir Geyşaya dönüşüm hikayesi.
Kitabı kısa sürede okuyup bitirdim. Okumayanlar için önce kitabı okumalarını tavsiye ederim. Her kitap uyarlaması filmde olduğu gibi kesintilerden geçilmiyordu. Film görsel olarak güzeldi ama uzak doğululara renkli lensin yakışmadığını, niye ısrarla takmaya devam ettiklerini anlamadığımı belirtmeden geçemeyeceğim. Ana karakterin gözleri mavi-gri ama olmuyor işte garip bir şekilde eğreti duruyor bence.
Filmde beğendiğim sahnelerden birinin fotoğrafını koyarak yazıma son veriyorum. Herkese sevgiler :)

Çırak Sayuri Kiraz Çiçeklerinin Altında

2 yorum:

  1. Kriaz çiçekleri yani sakura seromonisine aşığım, kitap evde var daha okumadım ama annem çok etkilendi talihsizlik şu ki ben filmide yarım yamalak izledim:(

    Yeniden ses vermen çok güzel özledik valla.

    YanıtlaSil
  2. Kiraz çiçeklerini bende çok seviyorum. İnş bi gün canlı olarak görebilirim :) Kitabını okumanı tavsiye ederim, ben çok beğendim.

    :) Teşekkür ederim cnm inş. devamını getirebilirim.

    YanıtlaSil